TikTok revoluciona la narrativa audiovisual - entrevista a Terranova Films

Coneix al Sr. Josep Repiso, CEO de Terranova Films, que ens explicarà com TikTok revoluciona la narrativa audiovisual i la creació de continguts, i altres canvis que estan impactant com consumim els vídeos online.

Segons un informe de Thinkwithgoogle de novembre 20200, la revolució audiovisual està en el vídeo online. Segons un estudi de Kantar i comscore d’octubre 2020, els espanyols passen 4.33 hores al dia veient contingut audiovisual, a Andorra deu ser si fa no fa.

Efectivament, Entendre el contingut que consumeixen els usuaris a Youtube, Instagram o a Tiktok és clau per ajustar el model publicitari de les empreses. Per entendre els canvis en format, narratives i continguts que triomfen en les xarxes, entrevistem avui el Sr. Josep Repiso, expert en storytelling i Fundador i gerent de la productora audiovisual Terranova Films. Terranova Films té més de 10 anys d’experiència en el món audiovisual com a creadors de continguts.

Coneix al Sr. Josep Repiso, un apasionat de la creació de contingut.

Coneix un mica més sobre quins son els formats que triumfem a youtube, com promocionar millor la teva marca a les xarxes socials, a traves d’aquesta petita entrevista personal.

TikTok revoluciona la narrativa audiovisual  - entrevista a Terranova Films

Bones Josep. En primer lloc, gràcies per acceptar aquesta entrevista. És la primera que fem a un col·laborador del clúster. I és la primera perquè creiem que és rellevant explicar als socis i a la societat andorrana en general, els canvis que està experimentant el món audiovisual.

01. Josep, ens podries explicar en un minut a què us dediqueu a Terranova Produccions?

Apreciat Ivan, gràcies a vosaltres per aquesta oportunitat única. Dius que tenim un minut? Comencem doncs:

A Terranova som visual storytellers, és a dir, expliquem amb imatges, les històries de les marques. Per a que s’entengui més clar, imagina que tens a les teves mans el destí d’una marca. Òbviament la vols fer créixer i saps que mostrant-la al món augmentaràs les vendes. Graves uns vídeos, fas unes fotos amb l’iPhone, però a banda del temps que et suposa, sents que el resultat no acaba de fer el pes.

Llavors vens al nostre estudi, fem un cafè i una pluja d’idees. Definim un pla, comencem a filmar i fer fotos; i en poc temps tens un espot com cal i una bateria de continguts per difondre a xarxes als mitjans.

Actives una campanya promocional i deixes que les imatges treballin. Finalment, fas números i t’adones que les teves vendes han crescut.

Enhorabona! Has invertit en la teva marca, i ha funcionat. Però ara no val a badar, la competència no dorm. Ha passat un minut?

TikTok revoluciona la narrativa audiovisual  - entrevista a Terranova Films

“No miris a la pantalla!
mira a la sala i aprén!”

Josep Repiso, CEO de Terranova Films

02. Què ha suposat pel contingut audiovisual, l’emergència de la publicitat digital? Treballeu avui més per contingut digital que per medis tradicionals?

Efectivament. L’audiència ja no és un monopoli dels mitjans clàssics, fora de la xarxa, veiem la televisió menys que mai. L’individu i les marques són els seus propis mitjans de comunicació i avui tots tenim la nostra audiència. Si no hi ets a les xarxes, la gent no et coneix, o no et troba, i per tant, no existeixes.

Com revoluciona la narrativa audiovisual amb l’emergència d’aquest nova generació centennial o generació TikTok que encara té menys capacitat d’atenció?

Al nostre gremi, l’atenció sempre ha estat una preocupació constant. Recordo un dels consells més valuosos de la meva carrera. Va ser, pel projecte final de grau; vam rodar un documental a Barcelona, i el dia de l’exhibició en sala, el professor em va dir: “Josep, no miris la pantalla, mira la sala i aprèn”.  I és que escoltar l’audiència és vital per aprendre a retenir l’espectador. D’un temps ençà, tenim al nostre abast dades per monitoritzar l’audiència, com per exemple la corba d’atenció. Amb la pràctica, aquestes eines ens permeten construir històries que atrapin als usuaris i evitin lliscar la pantalla amb el dit.

4. Que podem aprendre de Tik Tok? És una xarxa efímera o creus, Josep que ha arribat per quedar-se?

M’agrada observar les xarxes perquè és el lloc on s’han de veure les nostres creacions. Si pensem en l’Andorra digital de fa 7 anys, eren poques les marques amb presència a Instagram. Crec que amb Tik Tok passarà el mateix. A banda de ser una xarxa plena de noies ballant, a Tik Tok hi ha suc de neurona. Aquesta xarxa sap com mostrar-te el que necessites aprendre i la inquietud intel·lectual forma part de l’ADN humà.

TikTok revoluciona la narrativa audiovisual  - entrevista a Terranova Films

Tik Tok sap mostrar-te
el que necesites aprendre, i la inquietud forma part de l’ADN humà.

JOSEP REPISO, CEO DE TERRANOVA FILMS

5. A nivell empresarial, quins formats són els més demandats? Ens estem tornant una societat superficial on ja no estem disposats a escoltar “stories” de més d’un minut?

Pel que fa a la durada dels audiovisuals, hi ha un espectre ampli a les xarxes, que va des dels 15 segons fins a les 12 hores. La durada d’un minut s’ha tornat popular i la majoria de xarxes la recomanen. Ho fan per optimitzar l’espai dels servidors, i perquè quan els vídeos són curts, en veus més, interactues més i per tant, les empreses obtenen més dades.

6. Com us ho feu per poder captar l’atenció en 5 segons, això és el que dura un anunci in-stream, oi? Que ha passat amb les introduccions?

Abans quan editaves l’inici d’un vídeo, hi deixaves una estona perquè la gent s’assegués, comentés la jugada amb el del costat i comencés a connectar amb la història. Ara la traca final més val posar-la al principi o l’usuari lliscarà la pantalla.

7. Estàs d’acord amb l’afirmació de Google que la revolució de l’audiovisual és el vídeo online?

Efectivament Ivan, hem canviat els hàbits de consum audiovisual. Hem deixat de ser espectadors passius, a l’espera del que dictin les televisions. Ara generem contingut i veiem el que volem, quan volem, a on volem. Entendre els canvis de comportament dels consumidors, ens ajuda a ser millors especialistes en màrqueting.

Cal construir una història de marca i aportar continguts útils a la societat.

JOSEP REPISO, CEO DE TERRANOVA FILMS

8. Que us demanen més les empreses andorranes avui en dia?

Primerament treballar la seva identitat, és a dir: qui són, què fan, què ofereixen. En segon lloc volen connectar amb l’audiència a través de les emocions i les històries. I actualment volen oferir valor i coneixement constructiu a la societat.

9. Estan disposades les empreses andorranes a externalitzar el contingut?

L’estalvi és un dels principals avantatges de l’outsourcing. Externalitzar permet estalviar temps i assegurar la qualitat del treball. També millora la competitivitat i redueix els riscos. A Terranova, també externalitzem continguts que aportin valor als projectes audiovisuals; és el cas quan un client demana la banda sonora d’una campanya, o quan necessita locutar veus en altres idiomes. La mateixa competència també ens contracta perquè cal un càmera extra o necessita imatges amb dron.

TikTok revoluciona la narrativa audiovisual  - entrevista a Terranova Films

10. Quin seria, en la teva opinió, el repte més rellevant per una marca que volgués començar a fer continguts per promocionar-se a internet? Què recomanaries a una pime per començar a entrar en el món del contingut audiovisual?

Recomanaria que construeixi una història de marca i que aporti continguts útils a la societat. Però, sobretot recomanaria constància. De vegades, veus empreses que al principi, fan una gran despesa en esdeveniments, premsa, ràdio i després s’esvaeixen. Òbviament cal emfatitzar els començaments, però una marca no pot viure només del tret de sortida, la presència constant és clau per crear una audiència fidel.

 

Esperem que aquesta entrevista de com el fenomen Tiktok revoluciona el contingut i la narrativa audiovisual us hagi agradat! Personalment, entusiasmat molt parlar amb el Josep Repiso i veure la seva passió pel vídeo. Crec que és una persona que té moltes coses a dir. Aprofitem l’avinentesa de donar la benvinguda a Terranova films com a col·laborador del clúster. Sense dubte, una excel·lent incorporació.

No et perdis els nostres informes de
– Sector ASSEGURANCES
– Post de TENDÈNCIES
– Posts de ARTICLES d’OPINIÓ

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *