El Govern d’Andorra guanya el segon premi del SAP QUALITY AWARDS 2020 Customer Experience pel desenvolupament d’un nou portal tributari, per darrere d’un projecte de retail experience de Puig.

El passat 3 de desembre de 2020, SAP España va celebrar la 11a edició dels SAP Quality Awards. En efecte, Els premis reconèixen l’excel·lència i qualitat en el treball conjunt dut a terme per clients, partners i SAP a l’hora d’assegurar implantacions reeixides. Implementacions d’éxit on s’aconsegueixen beneficis clars de negoci de manera ràpida i contínua. En definitiva, es premia metodologies, eines, experiències i bones pràctiques, recollides en els 10 principis de qualitat. I es divideixen en quatre categories: Business Transformation, Customer Experience, Fast Delivery i Innovació.

Govern d'Andorra, 2on premi al SAP Quality Awards

Premi a l’excel·lència en l’experiència usuari

El departament de Tributs i de Fronteres del Govern d’Andorra, ha liderat un nou projecte de portal tributari per la declaració d’IRPF. Efectivament basat en SAP Customer Experience, s’ha desenvolupat una solució omnicanal que situa al ciutadà en el centre i millora la seva experiència amb l’Administració.


Un èxit d’acceptació ciutadana

El desplegament, executat pel mateix Govern, s’ha efectuat en 3 mesos. Entre els avantatges aconseguits destaca l’increment de declaracions telemàtiques, passant d’un 40% a un 80%. Cal destacar també l’alt grau de satisfacció client, el 90% dels usuaris ha valorat positivament la plataforma. Aixi mateix, El 77% d’ells ha qualificat el procés com a senzill o molt senzill. Un projecte que ha aconseguit transmetre una imatge de modernitat al país i un sentiment positiu cap al canvi realitzat.

90% dels usuaris han valorat positivament la nova Plataforma

A més, Govern d’Andorra ha aconseguit amb aquest projecte establir les bases per a avançar cap a la digitalització de tots els seus tràmits i impostos. El partner encarregat de la implantació ha estat l’UTE entre NAOS i HIBERUS.

+100% d’increment en la declaracions d’IRPF telematiques

Una implementació en 3 mesos

En primer lloc, l’empresa andorrana NAOS (Soci del clúster), en col.laboracio amb l’empresa Hiberus (soci del clsuter TECNARA), van creat el primer projecte basat en el mòdul d’e-commerce de l’empresa SAP en el Govern d’Andorra. Evidentment, el repte no era menor, implantar la Declaració de la Renda de les Persones Físiques amb la nova eina i en tan sols tres mesos.

El projecte s’inicia a mitjans gener de 2020 i es posa en marxa a mitjans d’abril de 2020, tot un repte i tot un èxit, sobretot pensant que des del 13 de març, els equips de treball van estar confinats en diferents llocs d’Andorra i Espanya. En resum, un exemple de com portar una gestió de projectes en temps de confinament i entre diferents països.

Cap a una digitalització de qualitat en el servei al cuitadà

Per lo tan, ACTINN felicita el Govern d’Andorra pel premi al SAP QUALITY AWARDS 202. Un éxit encara més important si cal per-ho confiant amb socis tecnologics andorrans. Sobretot, aquest premi situa el sector tecnologic Andorrà dins del marc Espanyol a l’altura de consultores de primer nivell com Accenture, Everis IBM o Sothis .

Amb un 80% de les declaracions IRPF temàtiques, Andorra es situa al capdavant de la digitalització pública.

Finalment, per la nostra banda, ACTINN continuarà treballant per crear relacions de confiança amb clústers com TECNARA, que completin la nostra oferta i ajudin a les empreses sòcies a ser més competitives.

No et perdis els nostres informes de
– Sector ASSEGURANCES
– Post de TENDÈNCIES
– Posts de ARTICLES d’OPINIÓ

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *